Lokalna Prasówka 29.01-03.02.2022

W tym tygodniu skupiamy się na ekologii, odpowiedzialnej i zrównoważonej produkcji.

Marketing w branży modowej

Niebieski Lis podsumowuje 2021 i prognozuje 2022

Jakie działania w digital marketingu polskiej branży modowej z 2021 roku zasługują na największe uznanie? Które trendy zdominują 2022? – Agencja Niebieski Lis wraz z ekspertami podsumowuje 2021.

FASHION_PL – podsumowanie 2021 i trendy 2022 w digital marketingu branży modowej

Przedsprzedaż (pre-selling) a odpowiedzialne budowanie marki modowej

Elizabeth Joy (Conscious Style Podcast) i Shannon Lohr (Factory45) w najnowszym odcinku podcastu rozmawiają m.in. o pre-sellingu (przedsprzedaży) i on-demand manufacturing (produkcji na zamówienie) – modelach bardziej ekologicznego i finansowo zrównoważonego podejścia.

Wydarzenia

Sellpy — największy second-hand online — wszedł do Polski

Grupa H&M postanowiła wprowadzić do Polski lokalną wersję Sellpy — największej w Europie platformy sprzedającej produkty z drugiej ręki. Polska wersja swoją premierę miała 2 lutego 2022.

Strona Sellpy.pl

#BlackHistoryMonth

Black History Month obchodzony w lutym to coroczna uroczystość pochodząca ze Stanów Zjednoczonych, gdzie znana jest również jako Miesiąc Historii Afroamerykanów. Fashion Revolution przy tej okazji przypomina, że fast fashion nie istniałby bez wyzysku i kolonialnych korzeni. Dodaje, że Fashion Transparency Index z 2021 r. wykazał, że chociaż wiele marek modowych otwarcie mówi o wspieraniu ruchów antyrasistowskich, tylko 12% faktycznie publikuje swoje działania dotyczące równości rasowej. Co więcej, tylko 16% głównych marek ujawnia podział ról zawodowych według pochodzenia etnicznego, a tylko 2% publikuje dane dotyczące różnic w wynagrodzeniach etnicznych w swoich łańcuchach dostaw.


Polskie marki

Jak powstało Hairy Tale Cosmetics?

Hairy Tale Cosmetics to polska marka kosmetyków autorstwa Agnieszki Niedziałek – włosomaniaczki, blogerki, twórczyni kanału WWWLOSY, właścicielki sklepu napieknewlosy.pl. Z okazji 2 urodzin możemy poznać historię i kulisy powstawania HTC.

Łukasz Jemioł x Milena Walenta — kolekcja Walentynkowa

Łukasz Jemioł wspiera młode talenty. Grafikę do walentynkowej kolekcji przygotowała czternastoletnia graficzka Milena Walenta.

Ekologia i klimat

Polskę stać na Fit for 55

Eksperci Banku Pekao przyznają, że Polskę stać na przyjęcie unijnego pakietu Fit for 55. Dodają też, że nie stać nas na jego odrzucenie. Autorzy raportu podkreślają, że pakiet to nie tylko wydatki – to również oszczędności, nowe przychody i szereg korzyści pozagospodarczych.

Rzeczpospolita — Pekao: Polskę stać na Fit for 55. Nie stać nas na rezygnację

Czy moda może być częścią postwzrostu?

Degrowth/Postwzrost to ruch oparty na ekonomii ekologicznej, ideach antykapitalistycznych i antykonsumpcjonistycznych. Katarzyna Zajączkowska w skrócie przybliża temat na Instagramie, a my dodajemy pytanie: w jaki sposób moda może stać się częścią tego ruchu?

Leave a Comment